Akuten fick finbesök!

Åkte in till akuten igår, fick såna smärtor i magen så jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Magen svullnade upp som en ballong och var spänd. Låg och grinade i sängen och kunde knappt ta mig upp. Jag som inte är så känslig heller.
Så vi kom in där, fick komma in och lägga mig direkt.

Blodprover skulle dom ha tydligen, och det skulle dom ta från armvecket. Nejdu sa jag till sköterskan, du får ta från handen för det där kommer inte gå.
Jooodå det går fint säger han. Visst visst..
In med nålen, men det kommer knappt nåt. Vad var det jag sa..?

Vi får nog ta nya prover, för labb kommer inte bli nöjda med dom här, säger sköterskan då..

HAHA! Jo men visst, men om han lyssnat från början och tagit från handen hade han inte behövt göra om! Irriterande.

Proverna var fina, vilket jag redan visste. Och dom kunde varken röntga eller göra ultraljud såhär på natten, så dom fick klämma och känna istället..? Bra där!

Blev hemskickad, trots att jag hade galet ont, med smärtstillande tabletter. Jippi!

Har googlat runt lite och kom fram till att jag hade tarmvred. Inte skönt!


 

Synd om!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0