HIV..

Jag läser en tråd på Sveriges största familjeforum, som handlar om en 20 årig tjej som precis fått veta att hon är HIV positiv, efter en resa till Alanya, där hon legat med nån snubbe.

Det är svårt att läsa om det utan att själv börja fundera på hur man skulle reagera om man själv testade positivt?
Jag skulle nog inte vilja leva längre, jag skulle skämmas, för det är ju rätt pinsamt och smutsigt tycker jag iallafall.

Men det är faktiskt runt 7000 personer runt om i världens som smittas av HIV dagligen.
Men ändå visar undersökningar att sannolikheten att hiv överförs vid ett vaginalt samlag är 0,05 procent för män och 0,1 procent för kvinnor. Så man har rejäl otur om man blir smittad.

Visst, det finns bra bromsmediciner, men jag skulle ändå känna mig smutsig och äcklig.

Hur skulle ni reagera om ni testade HIVpositivt?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0